• Nadeszły upragnione wakacje…

•      23 czerwca nauczyciele i uczniowie naszej szkoły wzięli udział we Mszy Świętej, a potem w uroczystym apelu kończącym rok szkolny 2022/2023. Pani Dyrektor- Jolanta Leśniak, wraz z wychowawcami poszczególnych klas, wręczyli swoim wychowankom świadectwa, dyplomy oraz nagrody za wysokie wyniki w nauce, wzorowe zachowanie oraz udział w wielu konkursach i projektach.

Życzymy udanych wakacji!

• NASZA SZKOŁA LAUREATEM TYTUŁU NAUKOWEJ SZKOŁY IGNACEGO

•            W roku szkolnym 2022/2023 uczniowie klasy V wraz z opiekunem koła naukowego Mali Wielcy Odkrywcy przystąpili do VII edycji Ogólnopolskiego Konkursu „Być jak Ignacy”.
            Celem programu jest popularyzacja polskiej nauki oraz pielęgnowanie pamięci o wybitnych, polskich naukowcach i wynalazcach. Organizatorem jest fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza.

Konkurs podzielony był na osiem etapów, a każdy z nich poświęcony był innemu zagadnieniu. W trakcie wykonywania zadań uczniowie zdobywali wiedzę z różnych dziedzin nauki: matematyki, komunikacji międzyludzkiej, astronomii, fizyki oraz chemii. Uczniowie naszej szkoły stali się promotorami nauki wśród swoich kolegów.
            Realizacja wszystkich przedsięwzięć była na bieżąco dokumentowana w formie zdjęć.
                      Na koniec Mali Wielcy Odkrywcy wraz z opiekunem nagrali film o życiu i pracy Marii Skłodowskiej- Curie pt.” Śladami pierwiastków”

Koło naukowe z naszej szkoły zajęło 4 miejsce w VII edycji konkursu o tytuł Naukowej Szkoły Ignacego- czyli zdobyło tytuł laureata programu.

Wszystkim zaangażowanym w realizację projektu dziękujemy!

• Tańce na zamku Krzyżtopór i śpiew w Amfiteatrze Kadzielnia

•                    6  czerwca 2023r.uczniowue klas starszych Szkoły Podstawowej w Boguszy wyruszyli na dwudniowa wycieczkę – „Góry Świętokrzyskie  - szlakami wielkich warowni.”

Wycieczkę udało się zrealizować dzięki dofinansowaniu przyznanemu przez Wójta Gminy Kamionka Wielka Pana Andrzeja Stanka ze środków Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiazywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii  w wysokości 4500 zł.

Celem wycieczki było połączenie elementów edukacyjnych z profilaktycznymi: zwiedzanie pięknych warowni i sanktuarium z dużą dawką  historii, tańce i śpiew, ale również poważne rozmowy na temat różnego typu uzależnień i sposobów radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi.

Na wycieczkę pojechało 36 uczniów z klas III – VIII.

W pierwszym dniu zatrzymaliśmy się w Pacanowie, gdzie  spacerowaliśmy po pięknym ogrodzie Europejskiego Centrum Bajki i mieliśmy możliwość porozmawiania  z Koziołkiem Matołkiem. Młodszym dzieciom sprawiło to dużą przyjemność.

Następnie udaliśmy się do przepięknego pałacu – twierdzy – zamku Krzyżtopór. Poznaliśmy   trudną historię zamku i jego właścicieli. W  ogromnej sali balowej mogliśmy się poczuć jak goście pierwszego właściciela zamku - Krzysztofa Ossolińskiego. Za namową pani przewodnik ruszyliśmy w tany.  Nasze pląsy zyskały uznanie w oczach zwiedzających o czym świadczyły gromkie barwa.

Następny przystanek zrobiliśmy na Świętym Krzyżu, gdzie opat Stanisław oprowadził nas po Sanktuarium Drzewa Krzyża Świętego, opowiedział historię sanktuarium i podzielił się z nami wspomnieniami na temat życia na misji w Kamerunie. Były zatem opowieści o skorpionach, pająkach , wężach i o dobrych ludziach zamieszkujących te część Afryki.

Obowiązkowym punktem zwiedzania Świętokrzyskiego Parku Narodowego był  szczyt Łysa Góra i punkt widokowy „Gołoborze”.

Po dniu pełnym wrażeń dotarliśmy do hotelu, gdzie czekał nas posiłek i odpoczynek.

Po kolacji zatrzymaliśmy się jeszcze w specjalnie przygotowanej dla nas sali po to, aby porozmawiać na temat problemów  i niebezpieczeństw czyhających na młodych ludzi we współczesnym świecie.

Finałem naszych rozmów były plakaty, na których każda grupa miała za zadanie narysować kogoś lub coś, co jest najważniejsze w jej życiu. Wieczór spędziliśmy w bardzo miłej atmosferze.

W drugim dniu wycieczki  najpierw pojechaliśmy do Kielc, gdzie w Amfiteatrze Kadzielnia  udało nam się zasiąść na miejscach dla VIP-ów i razem z nauczycielami zaśpiewać parę naszych sądeckich piosenek.

Następnym punktem programu było Centrum Geodezji,  gdzie poznaliśmy historię Ziemi, w kapsule czasu przemierzyliśmy miliony lat i sprawdziliśmy swoją wiedzę w grze zespołowej.

Na koniec pojechaliśmy do Chęcin. Przewodnik oprowadził nas po ogromnym  zamku i w bardzo ciekawi zabawny sposób opowiedział jego historię.

Cały wyjazd był bardzo udany.

Jeszcze raz dziękujemy Panu  Andrzejowi Stankowi -  Wójtowi gminy Kamionka Wielka za  przydzielone nam dofinansowanie.

• KONKURS MATEMATYCZNY

31 maja w Szkole Podstawowej w Jamnicy odbył się XIII Gminny Konkurs Matematyczny „ I Ty możesz zostać Pitagorasem”.

Celem konkursu była popularyzacja matematyki wśród uczniów starszych klas szkoły podstawowej.

Naszą szkołę reprezentowało pięcioro uczniów - najlepsze umysły ścisłe z każdej klasy.

Uczniowie mieli za zadanie rozwiązać test zawierający matematyczne łamigłówki oraz wykazać się znajomością i umiejętnością zastosowania matematyki w zadaniach z życia codziennego.

Nasi uczniowie spisali się znakomicie,  w każdej z kategorii stanęli na podium, oto wyniki:

Dominik Marcisz z klasy IV zajął II miejsce,

Anita Poręba z klasy V zajęła I miejsce,

Błażej Kamieński z klasy VI zajął I miejsce,

Dawid Gawlik z klasy VII zajął III miejsce,

Zuzanna Hebda z klasy VIII zajęła II miejsce.

Wszystkim uczniom gratulujemy wspaniałych wyników i życzymy dalszych sukcesów.